Jak pozyskać klientów prowadząc biznes internetowy?

skąd i jak pozyskać klientów

Podstawowym i początkowym problemem młodego przedsiębiorcy jest wiedza jak pozyskać klientów, którzy będą chcieli kupić jego produkt, zapłacić za jego usługę. Skąd mam pozyskać klientów i jak to zrobić – pytają nie tylko ci, którzy swój biznes zaczęli kilka dni temu, ale nawet doświadczeni przedsiębiorcy.

Pytanie skąd i jak pozyskać klientów warto zadać sobie przed rozpoczęciem działalności, tak by ocenić czy biznes może się opłacać.

Jak pozyskać klientów? Daj się zauważyć!

Nie zawsze będziesz musiał inwestować wiele pieniędzy w reklamę, szczególnie jeśli swój biznes poprowadzisz umiejętnie i wykorzystasz kilka bardzo ciekawych i szalenie skutecznych sztuczek, które przedstawiam w moim kursie “Jak naprawdę zarabiać w Internecie”. Czasami jednak bez małych lub nieco większych wydatków na reklamę nie da się obejść, szczególnie na początku działalności.

Choć nie musisz wydawać majątku na reklamę by Twój biznes zaczął się kręcić, to na początku działalności warto dać się zauważyć i poinformować potencjalnych klientów, że w ogóle istniejesz! Wciąż nie rozumiem kto prowadzi niektóre biznesy. Np. ostatnio nieopodal mojego miejsca zamieszkania otworzyła się restauracja. Myślicie, że skąd o tym wiem? Z reklamy na Facebooku? Z ulotki, którą dostarczyli pobliskim mieszkańcom? Nie, po prostu tamtędy przejeżdżałem.

Nawet “głupie” dodanie się do katalogu firm może zadziałać. Strona na Facebooku, AdWords, promocja biznesu lokalnego na odpowiednich stronach to tylko wierzchołek góry lodowej. A reklama może być znacznie bardziej skuteczna i praktycznie bezpłatna!

Jak pozyskać klientów? Zadbaj o opinie!

Choć znacznie więcej dowiesz się w moim kursie, to nawet tak prosty temat jak dbałość o opinie może Ci uświadomić jak pozyskać klientów praktycznie za darmo. Oczywiście – tych pierwszych nie skusisz opiniami, bo po prostu ich nie masz. Jeśli jednak skutecznie przekonasz pierwszych ludzi, którzy zapłacą za Twój produkt, Twoją usługę do wystawienia opinii to możesz tylko na tym zyskać. Duża liczba pozytywnych opinii może spowodować, że Twoja sprzedaż wystrzeli w górę niczym wezbrany wulkan.

Przeczytaj: Opinie Google pozyskają więcej klientów. Jak je zdobyć?

Jak pozyskać klientów? Wpuść wirusa w obieg!

Jest taki jeden sposób jak pozyskać klientów praktycznie za darmo, który uwielbiam, i który działa oszałamiająco skutecznie. W skrócie mówiąc rozchodzi się o to by do Internetu wpuścić “wirus”. Ale nie rozchodzi się o działania hakerskie, a marketingowe. Odpowiednio zaplanowana kampania tego typu sprawia, że reklama staje się praktycznie darmowa, ale co najważniejsze, sprzedaż jest wyjątkowo wysoka. O tym jak to zrobić piszę w moim poradniku.

Jak pozyskać klientów? Czy warto walczyć ceną?!

Błędne – moim zdaniem – jest zawierzenie temu, iż wszyscy konsumenci kierują się ceną. Oczywiście, że jeśli konsument szukający np. Playstation 4 ma do wyboru ofertę za 999 i 1599 zł wybierze tę pierwszą. Cena jednak nie zawsze jest najważniejsza, bo do wyboru (przy podobnych cenach) mogą skusić bardziej preferencyjne warunki dostawy czy wspomniane już opinie.

Przeczytaj: Sposoby dostawy. Jakie mają znaczenie dla biznesu internetowego.

Ja jednak kieruje się innym pomysłem na biznes, takim gdzie cena nie ma znaczenia, a raczej gdzie biznes pozbawiony jest konkurencji. I tą ideę na biznes bez konkurencji zdradzam w moim poradniku “Jak naprawdę zarabiać w Internecie”.

Jak pozyskać klientów? A wiesz kto nim jest?

Zanim jednak zaczniesz się zastanawiać jak pozyskać klientów, zastanów się czy jesteś świadomy kim oni są. Może Ci się bowiem wydawać, że Playstation 4, które masz zamiar sprzedać to produkt, jakim będzie zainteresowana młodzież do lat 18. A czy wiesz o tym, że to rodzice szukający prezentu dla swojego syna są lepszą grupą docelową dla tego produktu? Czy wiesz, że 7 na 10 mężczyzn w wieku 25-39 lat ma konsolę do gier lub chciałoby ją mieć? Właściwy dobór grupy docelowej nie tylko zwiększy Twoją sprzedaż, ale sprawi również, że przestaniesz tracić pieniądze na nieefektywną reklamę.

Tagged under:

Leave a Reply

Your email address will not be published.