Zadajesz sobie pytanie – dlaczego moja strona internetowa nie zarabia pieniędzy? Nie martw się, taki problem ma większość osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki w biznesie internetowym! Chociaż e-biznes ma ogromny (wręcz niewyczerpalny potencjał) i zawsze znajdziesz wiele osób zainteresowanych przeróżnymi produktami, usługami – i są to klienci z całego świata – to jednak przekroczenie granicy pomiędzy “nie zarabiam” a “zarabiam” jest trudne. Jeśli Ci się jednak uda, świat biznesu internetowego otworzy się przed Tobą na oścież, a pieniądze zaczną lawinowo spływać na Twoje konto. Strona internetowa nie zarabia pieniędzy? To frustrujące. Wykonujesz pracę, starasz się jak możesz, pozycjonujesz swoją stronę, reklamujesz ją na Facebooku, wykupujesz reklamę w Adwords, a nawet prowadzisz kampanię marketingu szeptanego, a to na nic. Tracisz czas, pieniądze, a Twoja firma, Twoja strona internetowa jak nie zarabiała tak nie zarabia. Niestety, jak okazuje się ze statystyk (a właściwie mojej prywatnej obserwacji) większość osób nie potrafi zarabiać w Internecie i rezygnuje bardzo szybko po kilku nieudanych tygodniach (dniach, miesiącach). Co bardziej rozgarnięty człowiek może to sprawdzić podpatrując aukcje na Allegro – ludzie wystawiają serwisy wzorowane na Allegro, OLX, programach partnerskich z chwilówkami, grami (filmami) on-line. Liczą na to, że kopiując pomysł również będą zarabiać. Przecież to śmieszne! O ile nawet można zarabiać na stronie internetowej z ogłoszeniami, aukcjami czy chwilówkami, o tyle jest to bardzo ciężkie i wymaga dużych nakładów finansowych, zespołu ludzi, umiejętności i czasu pracy. Ludzie brną w najtrudniejszy biznes internetowy, bo jest “dochodowy”. Owszem jest, ale nie dla nich. To jeden z powodów, dla których większość stron internetowych nie zarabia. Zajęcie się biznesem, który został dawno obsadzony przez konkurencję. Powody, dla których strona WWW nie zarabia A jakie są powody, dla których Twoja strona WWW nie zarabia pieniędzy? Co jeszcze może blokować zarobki prócz złej branży, złego biznesplanu? wiele osób próbuje zarabiać na programach partnerskich. O tym dlaczego nie warto tego robić pisałem tutaj. myślisz, że zrobisz stronę internetową o … (tu wstaw dowolny temat), zgromadzisz 10 000, 20 000, 50 000 użytkowników miesięcznie, a Twoja skrzynka pocztowa wypełni się mailami z propozycjami intratnych reklam? Uwierz mi – jesteś w błędzie. błędy techniczne – możesz nie zdawać sobie sprawy, ale na Twojej stronie WWW mogą występować błędy techniczne, które blokują sprzedaż. Na przykład kiedyś chciałem kupić książkę, ale kiedy doszedłem do przycisku płatności system wyrzucał błąd – wątpię, że sprzedawca był tego świadomy. zły produkt, usługa – to, że Tobie wydaje się, iż Twój produkt jest świetny, tak wcale być nie musi. Nie każdy lubi sukienki do kostek, różowe, pluszowe pokrowce na telefon czy wykazuje zainteresowanie instalacją spojlera do Fiata Seicento. Jeśli masz obawy czy Twój produkt lub usługa jest fajna nie tylko dla Ciebie, ale również potencjalnych nabywców – zrób test – na rodzinie, znajomych – zapytaj ich czy kupiliby Twój produkt, usługę. zła cena – sprawdziłeś ile wynosi cena u konkurencji? Czy Twoje usługi nie są zbyt drogie? Bardzo często początkującym biznesmeni internetowi wyznaczają cenę “od tak” – nie badając w żaden sposób oddzewu na nią. zła jakość – możesz mamić swoich klientów obietnicami, że u Ciebie jest “super ekstra”, a w rzeczywistości oferować dziadostwo. Metoda ta zadziała jednak jednorazowo i to do momentu rozprzestrzenia się złych opinii. “Jeśli raz oszukasz klienta, ten nigdy do Ciebie nie wróci”. zła obsługa klienta – może Ci się wydawać, ale to jedna z fundamentalnych podstaw prowadzących do zakupu. Jeśli wkurzysz klienta to ten będzie gotów przepłacić u konkurencji byle nie kupić u Ciebie. Nie baw się w spory, nie baw się w udzielanie prywatnych opinii. Działaj rzeczowo i konkretnie. Co zrobić, żeby moja strona internetowa zaczęła zarabiać? Poprawić błędy:) I sprawdzić czy Twój produkt, usługa jest dobra, interesuje potencjalnych klientów. Warto zastanowić się czy Twoja reklama trafia do odpowiedniej grupy odbiorców. To, że oferujesz super smartfony w ekstra cenach wcale nie zainteresuje wielu osób w wieku 70+. Musisz stosować odpowiedni przekaz do klientów. Ten sam produkt będzie miał różne korzyści i pożądane cechy dla różnych grup odbiorców. To jeden z poważniejszych błędów i problemów, które blokują sprzedaż – niewłaściwie zaprezentowane korzyści. Jak je definiować i przedstawiać by Twoja sprzedaż wzrosła o kilkadziesiąt procent? Tego dowiesz się z mojego kursu e-biznesu. Można by długo wymieniać sposoby na poprawę zarobków ze strony internetowej. Czasem również warto dać sobie chwilę, usiąść z boku, spojrzeć na to z punktu widzenia klienta, a pomysły przyjdą same.