Landing page jest jednym z najważniejszych elementów udanego biznesu internetowego. Możesz mieć doskonały produkt, ale nikomu go nie sprzedasz jeśli nieodpowiednio przedstawisz go potencjalnym kupującym. Strona sprzedażowa (bo tym właśnie jest landing page) służy temu by przekonać odwiedzającego do zakupu. W tym artykule powiem Ci: czym jest landing page jak krok po kroku stworzyć dochodowy landing page co zrobić by zwiększyć konwersję i sprzedaż na stronie jak sprzedawać więcej Co to jest landing page i czemu służy Landing page to strona internetowa, która ma jeden sprecyzowany cel – w naszym przypadku sprzedaż. W przypadku działań marketingowych kiedy ruch kieruje się na landing page celem może być również pozyskiwanie leadów (danych kontaktowych do zainteresowanych osób). Ja jednak skupiam się na sprzedażowym landing page. A więc czym jest taka strona i jak powinna wyglądać? Jak powiedziałem jej celem jest sprzedaż, a więc taki landing page musi odpowiednio prezentować korzyści wynikające z zakupu produktu (usługi). Głównym celem jest to by sprzedać produkt, usługę. Należy przedstawić na niej korzyści, które po zakupie zmienią życie kupującego na lepsze, rozwiążą jego problemy. Poza tym warto na niej umieścić formularz kontaktowy, rozwiać wszelkie wątpliwości przedzakupowe. I wiesz co? Nie musisz się nad tym zastanawiać jak stworzyć landing page, który będzie sprzedawać. Powiem Ci jak to robię ja – a uwierz mi, że metodę tę stosują największe firmy z całego świata. Przepis na stronę, która sprzedaje jak SZALONA! Dzięki temu przepisowi nie musisz zachodzić w głowę jak zrobić dochodową stronę internetową. I wiesz co? To jest wiedza warta duże pieniądze. Mógłbyś mieć naprawdę genialny produkt, ale nikt go nie kupi. Dlaczego? Bo Twój landing page będzie nieodpowiednio przygotowany do sprzedaży! Trzymaj się tego przepisu a Twoja strona sprzedażowa będzie konwertować zaskakująco dobrze. Wyciśniesz maksimum ze swojej oferty! Niemal każda moja strona internetowa, na której sprzedaje produkt składa się z około jedenastu sekcji. Każda z nich ma swoje odpowiednie zadanie. I dzięki temu uzyskasz wysoką konwersję sprzedaży, której nie powtórzy żaden inny schemat. Przedstaw korzyści Twojego produktu Pierwsze co musi zobaczyć użytkownik trafiający na stronę to korzyść. Korzyść jaką uzyska dzięki produktowi lub usłudze. Sprzedajesz preparat na trądzik? Napisz „Pozbądź się trądziku raz na zawsze w 14 dni”. Pozycjonujesz strony WWW? Napisz „Twoja strona w Google TOP10 w miesiąc za 99 zł”. Oferujesz kurs nauki grafiki komputerowej? Napisz „Opanuj Photoshopa jak profesjonalista w 10 lekcji”. Sprzedajesz dietę na odchudzanie? Napisz „Schudnij 10 kg w 2 miesiące”. Rozumiesz? KORZYŚĆ – nie zaletę. Zaleta to niska cena, wysoka jakość, naturalny skład preparatu na trądzik. Korzyść to to co klient uzyska kupując produkt (usługę) – czyli pozbędzie się trądziku, schudnie. Ta sekcja ma pokazać użytkownikowi lepszą przyszłość. Zachęcić go do zapoznania się z dalszą częścią strony. W każdej sekcji, w każdym przekazie marketingowym pisz tak, żeby ktoś nie mógł się doczekać kolejnych stron, by był gotowy czytać dalej. Prócz tekstu w tej sekcji warto zamieścić grafikę pokazującą to co oferujesz (lub korzyść klienta). Odróżnienie korzyści od zalet to jedno z największych wyzwań – o tym piszę w innej części poradnika. Wyjaśnij co sprzedajesz W drugiej sekcji – kiedy użytkownik widzi korzyści Twojego produktu (usługi) musisz mu powiedzieć co to w ogóle jest. Przedstawić krótką charakterystykę produktu. Powiedz dlaczego warto to mieć. Dlaczego ten produkt jest tak popularny, tak fajny. Na przykład: Jeśli sprzedajesz preparat na trądzik to powiedz kto go używa i jak szybko daje efekty; Jeśli pozycjonujesz strony WWW to powiedz, że gwarantujesz TOP10, że używasz rekomendowanych przez Google metod; Jeśli oferujesz kurs nauki grafiki komputerowej to powiedz o osobach, które ukończyły kurs i co robią teraz, ile zarabiają. Jeśli sprzedajesz dietę na odchudzanie to powiedz, że na Twojej diecie je się smacznie i bez wyrzeczeń, a mimo to można schudnąć. Powiedz jak wygląda ta dieta. Co Twój produkt zmieni w moim życiu W trzeciej sekcji musisz powiedzieć konsumentowi dlaczego Twój produkt, Twoja usługa działa. Co sprawi, że osiągnie obiecaną w sekcji pierwszej KORZYŚĆ. Jeśli sprzedajesz preparat na trądzik to powiedz o jego składzie, który zapewnia efekty; Jeśli pozycjonujesz strony WWW to powiedz jakie działania podejmujesz, żeby strona znalazła się w Google TOP10; Jeśli oferujesz kurs nauki grafiki komputerowej to powiedz jaki jest jego plan i czego się można w nim nauczyć – i co dzięki temu będzie można robić (np. projektować logo, zajmować się składem DPT, pracować przy tworzeniu bannerów reklamowych) Jeśli sprzedajesz dietę to wyjaśnij jak ją rozpisujesz – sprawdzasz zapotrzebowanie kaloryczne, odejmujesz 300 kcal dziennie dbając przy tym o prawidłowy balans węglowodanów, białek i tłuszczy co zapewnia zdrowe i skuteczne odchudzanie. Kolejne korzyści Po tym kiedy zainteresowany, potencjalny klient dowiedział się jaką korzyść uzyska, jak to działa czas, by przekonać go o tym, że tak naprawdę się stanie. W tej sekcji cuda działają zdjęcia przed i po, porównanie do konkurencji, wizualne efekty produktu, usługi. Jeśli sprzedajesz preparat na trądzik to po prostu wstaw tu zdjęcia ludzi przed i po – efekt gwarantowany! Jeśli pozycjonujesz strony WWW to pokaż screeny z panelu rozliczeń z klientami z pozycjami strony w Google. Jeśli oferujesz kurs nauki grafiki komputerowej to pokaż prace wykonane przez osoby, które przeszły kurs. Pokaż czego się nauczyli w tym kursie. Jeśli sprzedajesz dietę to podobnie jak w przypadku trądziku MUSISZ pokazać zdjęcia ludzi przed i po. Nie ma nic skuteczniejszego w tym przypadku. Potwierdź działanie tego co sprzedajesz Czas na kolejne potwierdzenie, a przy tym przedstawienie zalet produktu. Klient musi się dowiedzieć i po raz kolejny przekonać o tym, że jeśli nie kupi tego produktu lub usługi to bardzo dużo straci. Jeśli sprzedajesz preparat na trądzik to powiedz coś więcej o jego składzie i przedstaw działanie poszczególnych składników. Możesz również powiedzieć, że brak trądzika to: czysta cera, większa pewność siebie, zdrowie. Jeśli pozycjonujesz WWW to powiedz, że dzięki Twojej usłudze zainteresowany zyska: dotrze do nowych klientów, powiększy sprzedaż, firma stanie się bardziej rozpoznawalna Jeśli oferujesz kurs nauki grafiki komputerowej to powiedz, że taka umiejętność zapewnia: dobrze płatną pracę, dochodowe zlecenia dla freelancerów, ciekawy zawód Jeśli sprzedajesz dietę odchudzającą to powiedz, że mniejsza waga to: brak problemów ze zdrowiem, większa pewność siebie, wzrost atrakcyjności Widzisz co pokazują te potwierdzenia? To nie są cechy, zalety. Te potwierdzenia pokazują lepszą przyszłość, lepsze życie. Bez tego produktu, bez tej usługi klient pozostanie z problemami, bolączkami. MUSI GO KUPIĆ, żeby tego uniknąć. Powiedz raz jeszcze, że warto to kupić Ludzie bywają niedowiarkami dlatego jeśli możesz (nic na siłę) warto dodać w tym miejscu kolejne potwierdzenie, gwarancję efektów działania produktu lub usługi. Możesz tu zamieścić wyniki, badania, analizy, które tego dowodzą. Jeśli sprzedajesz preparat na trądzik pokaż wyniki badań, opinię lekarzy, którzy to potwierdzą. Jeśli pozycjonujesz WWW to pokaż jak zmieniła się sprzedaż Twojego klienta po tym jak jego strona znalazła się w TOP10 Google. Jeśli oferujesz kurs nauki grafiki komputerowej to pokaż liczbę zleceń lub zarobki osoby „przed i po” kursie. Jeśli oferujesz dietę odchudzającą to pokaż wyniki badań – „Jaki wpływ na nasze zdrowie ma waga” albo dowód, że nadwaga prowadzi do poważnych problemów zdrowotnych. W tym momencie potencjalny klient powinien zdawać sobie sprawę z korzyści, zalet i być przekonanym, że warto to kupić. Kolejne korzyści produktu W siódmej już sekcji czas na kolejne korzyści oferowanego produktu lub usługi. Pierwsze z nich udało Ci się przedstawić w pierwszej sekcji, ale teraz przyszedł czas, żeby użytkownik na stronie dostał kolejną porcję informacji jakie przekonają go do zakupu. Kolejne korzyści? Naprawdę jest ich tak wiele? – tak powinna wyglądać jego reakcja? Jeśli sprzedajesz preparat na trądzik to napisz „Od teraz przestaniesz się wstydzić poderwać kogoś kto Ci się podoba” Jeśli pozycjonujesz WWW to napisz „Twoja firma wreszcie zacznie zarabiać. 2000 zł miesięcznie więcej niż do tej pory!” Jeśli oferujesz kurs nauki grafiki komputerowej to napisz „Znajdziesz ciekawą i dochodową pracę w 10 dni od ukończenia kursu” Jeśli oferujesz dietę odchudzającą to napisz „W te wakacje nareszcie kupisz taki strój kąpielowy o jakim zawsze marzyłaś”. Masz spełniać marzenia, a nie oferować zalety. Rozumiesz? Dodaj opinie o Twoim produkcie W tym momencie potencjalny klient jest już przekonany o tym, że Twój produkt warto kupić. Zna korzyści z niego wynikające, sam (dzięki przedstawionym badaniom i wynikom) doszedł do wniosku, że ten produkt, ta usługa faktycznie musi działać. Ale boi się – czy to aby na pewno prawda? Czy nie zostanie oszukany? Inny rozdział przekonuje o tym jak ważne są opinie w biznesie. Sekcja ósma to właśnie doskonałe miejsce, żeby je wykorzystać. Tutaj umieść opinie o Twoim produkcie (usłudze) – mogą to być screeny e-maili, opinie z Facebooka czy treść tekstowa, w której zawrzesz opinie swoich klientów. Skuteczny landing page? Daj gwarancję lub bonus Użytkownik, który zapoznaje się właśnie z Twoją ofertą jest już niemal gotowy do podjęcia decyzji zakupowej. Zna korzyści, wie, że nie zostanie oszukany, ale może się wahać czy faktycznie warto wydać takie pieniądze na produkt (usługę). Może wciąż nie być przekonanym, że to faktycznie działa. Rozwiązanie jest banalne i bardzo skuteczne. Zaproponuj w tym miejscu gwarancję zadowolenia – jeśli nie będzie zadowolony to oddasz mu pieniądze. Alternatywnie możesz zaoferować coś gratis – na przykład: Jeśli sprzedajesz preparat na trądzik – nieco większe opakowanie w tej samej cenie Jeśli oferujesz pozycjonowanie WWW – pierwszy miesiąc za 50% ceny Jeśli oferujesz kurs nauki projektowania graficznego – konsultacje po skończeniu kursu gratis Jeśli oferujesz dietę odchudzającą – kup bez ryzyka – jeśli nie schudniesz w przeciągu 14 dni ani jednego kilograma to oddam Ci pieniądze FAQ czyli rozwiewamy wątpliwości Każdy kto zapoznaje się z Twoją ofertą może mieć wiele pytań. Nie da się ich skonkretyzować, bo przecież każda branża jest inna, każdy biznes całkowicie odmienny, dlatego te pytania mogą być różne. Warto zastanowić się o co może pytać potencjalny klient i napisać odpowiedzi na te pytania w sekcji FAQ (najczęściej zadawane pytania). Dla przykładu jak to wygląda możesz zerknąć na moją stronę, na której zdecydowałeś się kupić ten kurs. Wezwij do działania (CTA) Ostatnia sekcja to wezwanie do działania (call to action). NAJWAŻNIEJSZA sekcja całej strony (którą również można dodać do sekcji pierwszej). Wezwanie do działania to W-Y-R-Ó-Ż-N-I-Ą-J-Ą-C-Y się komunikat – najczęściej w formie PRZYCISKU. Na przykład: Kup teraz Zamów Odbierz Zapisz się Kupuję Zamawiam I tak dalej. To powinien być jasny komunikat (najlepiej w formie delikatnego, subtelnego nakazu). Tak by użytkownik to zrobił. Tworząc CTA (wezwanie do działania) zadbaj o to by wyróżniało się od całej strony. Użytkownik MUSI je zauważyć, bo przecież koniec końców chcesz by to zrobił – kupił, zamówił, zapisał się. Po to trafił na Twoją stronę, prawda? Każdy musi to zauważyć! Niech jest duże, kolorowe i się świeci. Nie bój się tego. Temu żaden klient się nie oprze Wszystkie powyższe sekcje składają się w całość – mają prowadzić zainteresowanego konsumenta do złożenia zamówienia, zakupu. Nie ma tu miejsca na lanie wody, długie opisy. To muszą być konkrety! Nie baw się w opisywanie czegoś co jest nudne – niech użytkownik ulegnie pod ciężarem kolejno pojawiających się KORZYŚCI, ZALET, OKAZJI jaka przed nim stoi. Nie ma czasu na zastanowienie się – musi kupić tu i teraz. Korzyść – bum!, Zaleta – bum!, To faktycznie działa – bum!, Potwierdzenie działania – bum!, Korzyść – bum!, Pozytywne opnie innych – bum!, Okazja – bum!, Bum! Bum! Bum! – okazja za okazją, korzyść za korzyścią – tego nie można nie kupić! Co zrobić, żeby sprzedawać tak samo skutecznie jak „Telezakupy Mango” Możesz się śmiać z ludzi, którzy kupują te produkty. Możesz mówić „ciekawe kto to kupuje?!” – ale gdyby nikt tego nie kupował to Telezakupy nie emitowały by swojej reklamy produktów godzinami w telewizji, każdego dnia od kilkunastu lat płacąc za to masę kasy. Muszą na tym zarabiać krocie! To oczywiste, że sprzedają za grube pieniądze produkt warty około dziesięć razy mniej. Ale co z tego! Na tym polega biznes. A jak udaje im się tego dokonać? Wykorzystują dokładnie tę samą technikę, którą przedstawiłem Ci powyżej. Następnym razem kiedy będziesz miał okazję zobaczyć Telezakupy to zobacz, że ich przekaz praktycznie idealnie pokrywa się z moich schematem strony, która sprzedaje jak szalona. Jest jeszcze jeden trik, który wykorzystuje Mango czy inne Telezakupy… Ten trik pozwala sprzedawać jeszcze więcej. Na czym polega? Kojarzysz naszą sekcję 11, w której wstawiamy wezwanie do działania? Aby jeszcze bardziej nakłonić klienta do zakupu możesz zaraz po tym zaoferować mu… Daj coś EKSTRA W tej dodatkowej sekcji zaoferuj coś wyjątkowego, ograniczonego czasowo. Na przykład dla wszystkich zamówień do końca tego tygodnia: Jeśli sprzedajesz preparat na trądzik każdy dodatkowo otrzyma maseczkę rozświetlającą wartości 30 zł Jeśli oferujesz pozycjonowanie WWW to każdy dodatkowo otrzyma bezpłatny audyt polityki cookies o wartości 149 zł Jeśli oferujesz kurs nauki grafiki komputerowej to każdy dodatkowo otrzyma zniżkę na zakup Photoshopa o wartości 300 zł Jeśli oferujesz dietę odchudzającą to każdy dodatkowo otrzyma książkę „Lista produktów zakazanych na diecie” o wartości 50 zł Na przykład jeśli jako dietetyk napiszesz poradnik „Lista produktów zakazanych na diecie” to masz go za darmo, a nie za 50 zł, prawda? A klient zyskuje 50 zł – i jest jeszcze bardziej skory do zakupu, bo przecież „on na tym zarabia, a nie wydaje pieniądze”. Jest to darmowa część mojego poradnika “Jak naprawdę zarabiać w Internecie”. Zainteresowany całością? Kliknij tutaj.