jaki biznes jak zarabiać w internecie
  • Biznes internetowy
  • Własna firma
  • Wolność finansowa
  • Pomysły na biznes internetowy

Kategoria: Marketing treści

Marketing treści kojarzyć możesz również pod angielską nazwą content marketing. W wielkim skrócie rozchodzi się to, żeby zyskać zainteresowanie potencjalnych klientów, poprzez publikowanie interesujących artykułów.
Marketing treści w praktyce
Błędem byłoby publikowanie artykułów (na blogu, na mediach społecznościowych) w ramach kampanii marketingu treści, których nadrzędnym celem byłaby sprzedaż.

Oczywiście – każdy przedsiębiorca podejmuje działania, tak by (ostatecznie finansowo) zyskać. Dlatego publikując materiały na swoim blogu, oczekuje, że w końcu przekształcą się one w zysk dla firmy.

Ale zanim będzie można liczyć zyski, trzeba dowiedzieć się czym jest (skuteczna) kampania marketingu treści.

Powiedzieliśmy sobie już, że marketing treści absolutnie nie może być traktowany jako bezpośrednie narzędzie sprzedaży.

Podstawowym celem tworzenia artykułów eksperckich jest chęć pomocy potencjalnym klientom w rozwiązaniu ich problemów, które związane są z oferowanymi przez nas produktami czy usługami.
Czy marketing treści może być skuteczny?
Przykładem fajnego artykułu, który możemy opublikować jako komputerowy sklep internetowy jest “Co zrobić jeśli komputer się przegrzewa” – tu warto zamieścić informacje, że powodem może być m.in. brak pasty termoprzewodzącej na procesorze – pokażmy Czytelnikowi jak ją wymienić i dodajmy link do odpowiedniego produktu w naszym sklepie WWW.

I tworząc tego typu treści – rozwiązujące problemy (a nie w formie nachalnej reklamy) możesz liczyć na to, że kampania marketingu treści będzie skuteczna.

W tej formie, tworzone artykuły nie tylko zyskają grono Czytelników, ale także zbudują wizerunek Twojej firmy czy także przełożą się na sprzedaż.
Czego oczekiwać po marketingu treści?
Nie możesz oczekiwać (tylko) finansowych zysków z kampanii marketingu treści. Oczywiście fajne, jak firma zwiększy zyski sprzedając więcej, ale content marketing gwarantować może również inne profity.

Publikując artykuły w których pomagasz (a nie sprzedajesz) budujesz wizerunek eksperta, który utkwi w pamięci potencjalnych klientów.

Być może dziś nie będą potrzebować Twojego produktu czy usługi, ale uwierz mi, że zapamiętają Cię i wrócą w odpowiednim momencie.
Jak zaplanować kampanię marketingu treści?
Żadna kampania marketingowa (w tym treści) nie uda się bez odpowiedniego planu.

Musisz być świadomy:

jakie artykuły będziesz pisać
gdzie będziesz je publikować
kiedy to zrobisz

To jednak nie koniec planu na content marketing, a dopiero połowa. Równie ważne jest by zastanowić się w jaki sposób je wypromujesz, tak by dotrzeć do zainteresowanych Czytelników.

Żaden – nawet najlepszy artykuł na nic się zda jeśli nikt go nie przeczyta, prawda?!

jak pisać ciekawe artykuły na bloga i skąd brać pomysły
Jak sprawnie pisać interesujące artykuły na bloga, które każdy pokocha?

Prowadząc biznes internetowy, wielu przedsiębiorców postanawia tworzyć ciekawą treść dodając ją jako artykuły na bloga firmowego. Jak informowałem we wpisie “5 argumentów […]

6 grudnia, 2017 jaki-biznes.plZostaw komentarz on Jak sprawnie pisać interesujące artykuły na bloga, które każdy pokocha?
kampania marketing treści
5 argumentów za tym by zainwestować w marketing treści

Zapewne słyszałeś o tym, że marketing treści jest najnowszym “trendem” panującym w kampaniach marketingowych, w który warto zainwestować, i którym warto się zainwestować – o ile chcesz, by Twój biznes […]

1 grudnia, 2017 jaki-biznes.plZostaw komentarz on 5 argumentów za tym by zainwestować w marketing treści
  • Blog o biznesie internetowym
  • Mapa Serwisu
  • Regulamin
  • Kontakt

© Jak zarabiać w Internecie: pomysł na biznes internetowy i dochód pasywny - 2025. All right reserved.

🍪 Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Przeczytaj więcej