jak zwiększyć zarobki na pojedynczym kliencie i zarabiać więcej

Przedsiębiorcy działający w specyficznych (ograniczonych ilością klientów) branżach, mogą (a wręcz muszą) zastanawiać się jak zwiększyć zarobki na pojedynczym kliencie. Jeśli ich liczba jest ograniczona to wiedza jak wycisnąć maksimum z portfela klienta jest na wagę złota. A nawet jeśli działasz w branży o nieograniczonej liczbie klientów, to dlaczego by nie zwiększać swoich zarobków?!

Zainteresowanie zwiększeniem zarobków z pojedynczego klienta mogą być również ci, którzy sprzedają abonamentowe usługi (np. dostęp do aplikacji). Tym przedsiębiorcom mogło udać się już pozyskać klienta, ale chcieliby zarobić na nim więcej pieniędzy.

Jak zwiększyć zarobki na pojedynczym klienci? Cross-selling

Rozwiązanie wszystkich powyższych scenariuszy jest wspólne. Mowa o cross-sellingu. Koncentruje się on na maksymalizacji zysku z pojedynczej transakcji, pojedynczego klienta. Inaczej zwany sprzedażą krzyżową prowadzi do tego by wycisnąć z portfela klienta maksimum i skłonić go do dodatkowych zakupów, tak byśmy zarobili więcej pieniędzy. Dzięki cross-sellingowi możesz zwiększyć zarobki na pojedynczym kliencie.

Czym jest cross-selling w praktyce?

Strategia sprzedaży zwana cross-sellingiem to świetny przykład jak zwiększyć zarobki na pojedynczym kliencie. W praktyce rozchodzi się o to, żeby “dosprzedać” kolejne produkty, po tym jak klient zdecydował się już na zakupy. Przykład? Proszę bardzo!

Do Twojego sklepu internetowego ze sprzętem elektronicznym trafia klient, który jest zainteresowany laptopem. Dodaje go do koszyka, trafia na stronę potwierdzenia transakcji i zarabiasz na czysto 300 zł. A gdybyś mógł zarobić 350 zł, ale tego nie wykorzystałeś?!

Gdybyś zastosował cross-selling, Twoje zarobki mogłyby wzrosnąć o ponad 20%. Jak? Ano przed dokonaniem płatności mógłbyś wyświetlić informację “Klienci kupujący ten laptop wybrali również te produkty:…” lub “Wygodniej z myszką. Dokup jedną z poniższych do Twojego nowego laptopa”. Sporo osób skusi się na ten produkt, gdyż tak czy siak, w końcu by go musieli (lub chcieli) dokupić. Dlaczego więc nie zrobić tego za jednym razem?!

Jak zwiększyć zarobki na pojedynczym kliencie, czyli efektywny cross-selling w Twojej firmie

Cross-selling to sposób na to jak zwiększyć zarobki na pojedynczym kliencie, ale nie zawsze dodatkowy zakup musi nastąpić w tym samym momencie.

Bardzo często czytam książki i wiesz w jaki sposób pewna księgarnia zwiększa zarobki na mojej osobie wykorzystując cross-selling? Otóż do każdego zamówienia dołączają “mini” książeczkę, taką wersję demonstracyjną innej powieści, która mogłaby mnie zainteresować. W ten sposób dają mi mały gratis, po zapoznaniu się z którym całkiem możliwe, że kupię go w pełnej wersji, a firma zwiększy zarobek na pojedynczym kliencie.

Takich przykładów można by mnożyć. Zamówiłeś kiedyś suplementy diety? Otrzymasz do nich darmowe próbki innych produktów. Dla firmy żaden koszt (często nawet takie testery otrzymują za darmo), a w ten sposób pokazują jak zwiększyć zarobki na pojedynczym kliencie.

Metod cross-sellingu jest wiele i z całą pewnością warto je stosować. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak wykorzystać je w praktyce, a także poznać inne sposoby maksymalizowania zysków w Twojej firmie, przeczytaj mój poradnik “Jak naprawdę zarabiać w Internecie”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*