Zastanawiasz się jak zwiększyć przychód restauracji? Chcesz mieć więcej klientów, którzy będą smakować Twoich dań, a Ty skupisz się na tym co robisz najlepiej czyli gotowaniu, a zapomnisz o widmie kolejnej raty kredytu, zalegających wypłatach dla pracowników i konieczności zapłaty czynszu za wynajem lokalu? Jest na to sposób! Jak zwiększyć przychód restauracji? Wszystko zaczyna się od jedzenia. Możesz tylko gdybać, że ceny są za wysokie, ludzie chcą pizzę a nie pierś z kaczki na różowo, klienci nie lubią ostrego jedzenia, w Twoim mieście ludzie jadają w restauracjach tylko przez weekendy, ale wciąż będzie to gdybanie nie poparte żadnymi dowodami i analizami. Zanim zaczniesz zastanawiać się nad wpływem takich czynników jak lokalne preferencje konsumentów czy przede wszystkim wysokość ceny dań, powinieneś skoncentrować się na… jedzeniu. To jedzenie jest królem i meritum każdej restauracji. Jeśli przypadnie do gustu Twoim potencjalnym klientom, cena nawet nie będzie miała tak wielkiego znaczenia. Jestem w stanie wymienić co najmniej kilkadziesiąt restauracji, w których ceny dań są wysokie. Za wysokie. I każdy zdaje sobie z tego sprawę. Ale to nie przeszkadza tym restauracjom każdego dnia gościć dziesiątki gości, a każdy kto chce spróbować jedzenia w nich, musi zarezerwować stolik, bo nie ma wolnych miejsc. Zawierzenie temu, że (za) drogie rzeczy się nie sprzedają jest błędem. I im szybciej zdasz sobie z tego sprawę, tym szybciej zrozumiesz jak zwiększyć przychód restauracji. Wszystko zaczyna się od jedzenia. Jeśli będzie wyjątkowe, to ludzie będą rezerwowali stoliki, nawet jeśli będą świadomi (zbyt) wysokich cen. Tak dla “lansu”, tak by spróbować tego czym wszyscy się zachwycają. Ułożenie odpowiedniego menu to sprawa kluczowa dla każdej restauracji. Odpowiednio dobrane dania (względem tego co oczekują klienci) i przyrządzenie ich tak by były smaczne jest kluczem dla powodzenia każdej restauracji. Bez względu na to czy znajduje się w Warszawie czy malutkiej miejscowości. Zasadniczym błędem większości restauracji jest wiara w to, że swoimi daniami trzeba dogodzić każdemu. O tym jak sprawdzić czy Twoje menu jest dobre, piszę nieco niżej. Jak wyznaczyć cenę za dania w restauracji? Wydaje Ci się, że kaczka na różowo z buraczkami i jabłkiem oraz ziemniakami powinna kosztować 39 zł. Wydaje Ci się. Ale czy przy takiej cenie sprzedaż będzie równie duża jak przy cenie 29 zł? A jaka byłaby sprzedaż gdyby cena wynosiła 49 zł? Oczywiście, że wolumen sprzedaży zmieniłby się. Ale jak znacząco i która opcja dawałaby największe zyski Twojej restauracji? Różnice można łatwo poddać symulacji w miesięcznym ujęciu sprzedaży: 150 dań sprzedanych * 39 zł = 5850 zł 170 dań sprzedanych * 29 zł =4930 zł 105 dań sprzedanych * 49 zł = 5145 zł Jak widzisz, na najniższej cenie (mimo największej sprzedaży) mógłbyś najmniej zyskać. Oto sposób jak zwiększyć przychód restauracji, ale niekoniecznie zysk. Skąd zatem wiedzieć ile powinna wynosić cena za danie w restauracji? Możesz zmieniać ceny i obserwować analizy pokazujące liczbę klientów. Możesz również… Zapytać klientów! Jak to zrobić? Zaproś 20, 30 czy 50 gości na darmową kolację. Zaserwuj im kilka Twoich dań i poproś o udział w anonimowej ankiecie. Spytaj w niej ile byliby gotowi zapłacić za konkretne danie. Jak pokazuje powyższy przykład, nie zawsze tam gdzie najwięcej zamówień będzie Twój największy zysk (choć i tak może właśnie być), ale uświadomisz sobie orientacyjny przedział cenowy za dania. Twoja cena będzie w ten sposób atrakcyjna i nie odstraszy klientów. Analizując wyniki tej ankiety możesz łatwo wpaść w pułapkę i podjąć pochopne wnioski. Jak tego uniknąć oraz jaką cenę ostatecznie wybrać, piszę na końcu artykułu! Mało klientów w Twojej restauracji? Pamiętasz gdy kilkanaście wersów powyżej pisałem, że to dania znajdujące się w menu Twojej restauracji przesądzają o (nie)powodzeniu Twojego biznesu? Jeśli zastanawiasz się jak zwiększyć przychód restauracji to najbardziej banalną odpowiedzią jest by przyciągnąć większą liczbę klientów. Ale jak to zrobić? Ano mała liczba klientów, którzy jedzą w Twojej restauracji jest zapewne wynikiem… niesmacznych dań. W ostatnich latach mogliśmy zaobserwować znaczny wzrost świadomości kulinarnej ludzi. W telewizji modne stały się programy kulinarne nie tylko o gotowaniu, ale także Kuchenne Rewolucje. Gotowanie i dobre jedzenie jest w modzie. A dzięki coraz większym zarobkom i poprawie jakości naszego życia, ludzie chętniej odwiedzają restauracje. Jednak dzięki tym telewizyjnym programom, ludzie zaczęli uświadamiać sobie jak powinno wyglądać i smakować danie w restauracji. Idąc do niej pragną spróbować czegoś wyjątkowego, takiego dania jakiego nie przyrządzą sobie w domu. A nawet jeśli ma to być schabowy z ziemniakami to powinien być świeży i przepyszny, a nie odgrzewany w mikrofali! Tak naprawdę można prowadzić restaurację, w której serwować będziesz dania rodem z Masterchefa, ale też lokalną knajpkę z przepysznymi pierogami, daniem znacznie prostszym. I każda ta restauracja może mieć wielu klientów, jeśli tylko rozkocha gości w swoim jedzeniu. Ale jak sprawdzić czy serwowane przez Ciebie dania są smaczne, a ludzie będą polecać Twoją restaurację? Najprościej zapytać o opinię. Możesz zaprosić nie tylko rodzinę czy znajomych (którzy naturalnie będą korzystniej spoglądać na Twoje dania), ale także “ludzi z ulicy”. Zaczep nieznajomych, zaproponuj im darmowe jedzenie w zamian za recenzję dań. Nigdy nie myśl, że będzie Cię to kosztować X zł, bo te X zł nie wyrzucasz w błoto, ale płacisz ludziom za to, żeby wyrazili opinie o daniach. Pozwolili Ci zrozumieć dlaczego nie masz tylu klientów w restauracji ile byś chciał. Zapytaj ich co im (nie) smakowało, czy (nie) poleciliby restauracji znajomym i dlaczego. Jak zwiększyć przychód restauracji małym kosztem Reklama dźwignią handlu i to ona jest odpowiedzią na postawione pytanie, jak zwiększyć przychód restauracji małym kosztem. Ale zapomnij o ulotkach, z których nic nie wynika, rozdawanych w centrum miasta “jak popadnie”. Zapomnij o formach reklamy restauracji, które nie działają albo działają bardzo mało skutecznie. Jeśli chcesz mieć więcej klientów w Twojej restauracji to zareklamuj… swój produkt. Zrób kilkadziesiąt degustacyjnych porcji, przejdź się z nimi po mieście i daj ludziom skosztować tego co oferujesz! Może wielu z nich nawet nie wie, że Twoja restauracja istnieje pod ich nosem? Może nie wiedzą, że serwujesz tak pyszne dania, a piękny i ciepły wygląd wcale nie oznacza wysokich cen? To jeden z najprostszych sposobów na to jak zwiększyć liczbę klientów w restauracji małym kosztem, a tak rzadko wykorzystywany w naszym kraju. Nawet jeśli ci, którzy teraz skosztują Twoich dań nie są głodni, nie mają czasu, nie chcą niczego jeść, to na pewno zapamiętają Twoją restaurację. Jeśli danie będzie im smakować, będą o krok od tego by powrócić do Ciebie w odpowiednim dla siebie momencie. Jak zwiększyć zyski restauracji obniżając koszty Zastanawianie się jak zwiększyć przychód restauracji nie jest jedyną opcją na zwiększanie zysków Twojego biznesu. Możesz również obniżyć koszty jego prowadzenia, by zarabiać więcej. I wcale nie chodzi o to byś pozbywał się pracowników lub kupował niskiej jakości składniki, które tylko i wyłącznie zaszkodzą opinii o restauracji, a koniec końców mogą doprowadzić do jej upadku. Znacznie proście jest usunąć z menu ofertę dań, które nie zarabiają. Traktuj dania jak produkt w normalnym sklepie. Te, które są nierentowne muszą po prostu zostać usunięte. Jeśli dorsz z grilla nie sprzedaje się dobrze, a Ty nie wykorzystujesz go do innych dań, usuń te danie z menu. Jedzenie powinno być świeże,a a jeśli sprzedajesz mało rzeczonych dorszy, to koszty jego zakupu są niewiele mniejsze od zysku z tego dania, wobec czego nie opłaca się go oferować. Dobre menu (niekoniecznie konkretne nazwy dań, ale też ich ilość) buduje wielkość restauracji. Nieodpowiednio zaplanowane odstrasza klientów. Na końcu artykułu piszę o tym jak ułożyć menu, które zwiększy zyski restauracji! Jak zwiększyć przychód restauracji? 30 sposobów Chcesz zatem wiedzieć jak zwiększyć przychód restauracji i zarabiać więcej pieniędzy prowadząc ten bardzo ciekawy biznes? Być może jest to nawet dla Ciebie sprawa kluczowa, bo jak nie było zysków z tej działalności tak ich nie ma, a koszty związane z wypłatami, spłatą kredytu i codziennymi zakupami dają się coraz bardziej we znaki? Przeczytaj zatem mój poradnik: – poradnik nie jest już dostępny –