Czy warto prowadzić firmowy fanpage?

firmowy fanpage

Firmowy fanpage stał się niejako obowiązkową wizytówką każdego przedsiębiorstwa. Jeśli prowadzisz biznes w dzisiejszych czasach to powinieneś mieć również firmowy fanpage. Tak przynajmniej można wnioskować po obecnej sytuacji kiedy standardem stało się posiadanie firmowego fanpage, nawet nie posiadając firmowej strony! 

Czy to na pewno słuszne? I czy faktycznie warto mieć firmowy fanpage zaniedbując przy tym (tak fundamentalne dla biznesu internetowego) wartości jak firmowa strona WWW? Jakie korzyści, a jakie wady ma fanpage dla biznesu internetowego?

Szukając opinii o prowadzeniu firmowego fanpage można natknąć się na bardzo odmienne zdania. Jedni mówią, że biznes internetowy bez fanpage nie może istnieć, inni natomiast wskazują, że to tylko strata czasu i pieniędzy. Prawda leży gdzieś po środku, a od Ciebie zależy, w którą stronę przechyli się rzeczywistość.

Dowiedz się kiedy zyskasz, a kiedy stracisz prowadząc stronę firmową na Facebooku.

Firmowy fanpage – po co to komu?

Firmowy fanpage czy firmowa strona na Facebooku (zwał jak zwał) służy komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Większość osób chciałaby jednak by fanpage na Facebooku sprzedawał. Bo co im po komunikacji, liczbie fanów czy przychylnych komentarzach skoro nijak wpływa to na sprzedaż?

9 na 10 firm, które dopiero po raz pierwszy będą prowadzić firmowy fanpage na Facebooku zakłada, że wystarczy wrzucić kilka informacji o promocjach, dodać zdjęcia z firmy, wrzucić parę postów o produktach (usługach) i będzie się sprzedawało. Nic bardziej mylnego! Jeśli myślisz, że założysz stronę na Facebooku i wszystko samo się będzie “jakoś kręcić”, powrzucasz parę zdjęć i postów to jesteś w błędzie!

Czy warto prowadzić firmowy fanpage?

Oczywiście, że tak. Firmowy Fanpage (strona na Facebooku) ma ogromny potencjał, który można przekuć początkowo w komunikację z klientami (potencjalnymi i obecnymi), a następnie w sprzedaż! By tak się jednak stało strona na Facebooku musi zostać odpowiednio prowadzona. Samo wrzucanie ofert, zdjęć produktów, opisu usługi, informacji o promocjach nic Ci nie da. Przepis na sukces jest zupełnie inny i poznasz go w moim kursie biznesu internetowego kliknij tutaj by zapisać się na szkolenie.

UWAGA: absolutnie NIE WARTO prowadzić (a nawet zakładać) firmowego fanpage jeśli masz go zaniedbać. Nie ma nic gorszego niż pokazanie swoim klientom strony, na której nic się nie dzieje, a jedyne posty to te sprzed roku, miesiąca, “kilka na krzyż”. Taka firma w oczach klienta jest “martwa”, a skoro nie ma na niej aktywności, to znaczy, że jej oferta jest nieatrakcyjna, nieaktualna i nie warto z niej korzystać.

Jeśli założysz Fanpage na FB i nie będziesz o niego dbać to wyjdziesz na tym gorzej, niż gdyby w ogóle go nie było.

Czego spodziewać się po firmowy fanpage?

Nie możesz się spodziewać, że firmowy fanpage będzie tylko sprzedawał, sprzedawał i sprzedawał. Wrzucisz parę reklam i zyski Twojej firmy poszybują o kilkaset procent w górę. Owszem, dzięki Facebookowi można sprzedawać (dużo, dużo) więcej, ale nie jest to jedyna korzyść i jedyny cel jaki powinien przyświecać prowadzeniu strony firmowej na Facebooku.

Zauważ, że prowadząc (w sposób prawidłowy) fanapage na Facebooku Twoja firma (produkt, usługa) zyskuje również:

  • darmową reklamę (kiedy ludzie lubią to, rozmawiają o tym, udostępniają Twoje posty),
  • świadomość marki (być może sprzedaż nie wzrośnie o wiele bezpośrednio, ale POŚREDNIO w czasie będzie dużo większa),
  • ludzie przychylniej na Ciebie patrzą.

Strona firmy na Facebooku – warto czy nie?

Oczywiście, że warto, bo prawidłowo prowadzona strona firmowa na Facebooku zwiększa sprzedaż, rozprzestrzenia rozpoznawalność firmy, marki, produktu bądź usługi. Co więcej dobrze prowadzony fanpage to doskonały sposób na darmową, wirusową reklamę. Pamiętaj jednak, że prowadzenie takiej strony to obowiązki, które trzeba wypełniać, bo w przeciwnym razie założenie fanpage’u może być strzałem w kolano.

Na całe szczęście dobrze prowadzony fanpage nie musi wcale pochłaniać wiele czasu. Często wystarczy kilkadziesiąt minut tygodniowo by strona firmowa na Facebooku cieszyła się popularnością i przynosiła wymierne korzyści firmie. O tym jak to robić dowiesz się z mojego kursu:)

 

Tagged under:

Leave a Reply

Your email address will not be published.