Stali klienci mogą przesądzić o powodzeniu Twojego biznesu. Są niezwykle ważni szczególnie w e-biznesie, gdyż generują dochody, a Ty możesz zaoszczędzić na reklamie. Dlatego warto zastanowić się jak utrzymać klientów, którzy już dokonali zakupu w Twoim sklepie. Powód jest prosty. Ponieważ znacznie ciężej jest klienta pozyskać niż go zatrzymać, a jeśli Twoja strategia okaże się przemyślana możesz zyskać stałych klientów, którzy będą często u Ciebie kupować.
Stali klienci warci fortunę
Wolisz mieć 1000 nowych klientów każdego miesiąca czy 300 stałych, którzy będą kupowali co miesiąc za określoną kwotę pieniędzy?! Ja wolę tą drugą opcję, która tylko pozornie przynosi mniejsze korzyści.
Aby zdobyć 1000 nowych klientów każdego miesiąca musisz przeznaczyć pieniądze i czas na ich pozyskanie. Reklama nie jest darmowa, a nie zawsze też musi przynieść zamierzone skutki. Okazuje się zatem, że pozyskanie 1000 nowych klientów wcale nie musi dać firmie większych zysków niż 300 stałych klientów.
Stali klienci są warci fortunę, ponieważ niejako “gwarantują stałych dochód”. Oczywiście nie każdy biznes pozwala pozyskiwać stałych klientów. Na przykład, mój poradnik o tym jak zarabiać w Internecie jest przykładem produktu, którego nie kupuje się dwa razy. Jednak Klienci, którzy z niego skorzystali, niejednokrotnie stawali się moimi stałymi Klientami, z którymi współpracuję przy rozwoju ich biznesu. Jest jeszcze jeden powód dla, którego warto zastanowić się jak utrzymać klientów w Twoim biznesie…
Stali klienci się nie wahają
Powodem, dla których warto zabiegać o stałych klientów jest ich…brak zawahania przed dokonaniem zakupu. Sam wiesz, że kiedy pierwszy raz dokonujesz zakupu np. u jakiegoś sprzedawcy na Allegro to wahasz się czy nie zostaniesz oszukany, czy na pewno otrzymasz produktu, który zamawiasz, jaka będzie jego jakość, jak z szybkością dostawy, i tak dalej, i tak dalej. Kiedy następnym razem dokonujesz zakupu u tego samego sprzedawcy, stajesz się nie tylko stałym klientem, ale również klientem, który nie ma już tak wielu barier przedzakupowych jak wcześniej.
I tę potężną moc możesz wykorzystać w tworzeniu dochodowego biznesu internetowego. A jak to zrobić powiem Ci w poradniku “Jak naprawdę zarabiać w Internecie”.
Stali klienci nie generują kosztów reklamowych
To o czym wspomniałem nieco wyżej, to fakt, że stali klienci nie generują kosztów związanych z ich pozyskaniem, czyli głównej mierze reklamą. Sam wiesz ile pieniędzy można wydać na dobrą i skuteczną reklamę. Majątek! A co jeśli Twój budżet reklamowy zniknie, a klientów z tego będzie niewielu? Znacznie łatwiej i korzystniej jest zrobić wszystko by przekonwertować jednorazowych klientów w klientów stałych. Można to robić na dziesiątki sposobów, ale wiele zależy od specyfiki branży w jakiej działa Twój e-biznes. Z mojego poradnika, o którym już wcześniej wspominałem dowiesz się jak to robić.
Stali klienci nie są podatni na działania konkurencji
Kupujesz chleb w piekarni. Cena jest ok, smak wyśmienity, a piekarnia blisko Twojego domu. Czy szukasz innej? Czy w ogóle spoglądasz na reklamę konkurencji? Nie, ponieważ jesteś zadowolony i niczego więcej Ci nie trzeba. Co innego gdybyś dopiero szukał piekarni, która spełni Twoje oczekiwania. Tak właśnie działa magia stałych klientów – oni bardzo często (dopóki są zadowoleni), nie są podatni na działania konkurencji, nawet jeśli oferta konkurencji mogłaby okazać się korzystniejsza.
Dlatego też o stałych klientów trzeba dbać, tak by byli zadowoleni i nie zaczynali rozglądać się za konkurencją. Ale dlatego też możesz wydać nieco więcej pieniędzy (poświęcić czasu, uwagi), byle tylko przekonwertować klienta jednorazowego w klienta stałego. Jeśli Ci się uda, zyskasz osobę, która będzie robiła zakupy w Twoim sklepie i przestanie zwracać uwagę na Twoją konkurencję.