3 klucze do sukcesu w e-biznesie

sukces w e-biznesie

Sukces w e-biznesie może zagwarantować przyjemną pracę na własnych warunkach i bardzo duże zarobki. By tak się jednak stało musisz spełnić 3 kluczowe warunki, bez których żaden biznes internetowy nie zarobi pieniędzy.

Branża e-commerce (jak popularnie nazywa się biznes internetowy) zyskuje z roku na rok – coraz to więcej osób nie tylko robi zakupy przez Internet, ale co zrozumiałe stara się na tym zarobić. A możliwości zarabiania przez Internet są nieporównywalnie wielkie w odniesieniu do biznesu tradycyjnego.

(Z pozoru) banalnie proste jest bowiem założyć bloga, publikować tam swoje treści i zarabiać na tym (np. przez reklamy) i odnieść sukces w e-biznesie. Choć zanim w ten sposób zarobisz pieniądze musisz się trochę napracować to wciąż jest to o niebo łatwiejsze niż na przykład opublikowanie swojej gazety czy książki w tradycyjnym medium.

E-biznes ma swoją ogromną zaletę jaką jest możliwość sprzedawania produktów i usług osobom z całego świata, przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, cały rok. Owszem, konkurencja jest równie spora, ale jeśli wiesz jak prowadzisz e-biznes, odniesiesz sukces i zarobisz pieniądze.

Sukces w e-biznesie – jak go osiągnąć?

Odpowiedź na pytanie jak osiągnąć sukces w e-biznesie mogłaby być nieskończenie długa. Nie ma bowiem jednej definicji biznesu internetowego. Jedna osoba może sprzedawać projekty graficzne wizytówek przez Internet, inna zarabiać na reklamach chwilówek, a ktoś inny oferować przez Internet tworzenie stron WWW.

Tak jak nie ma jednego przepisu na sukces w biznesie stacjonarnym, tak nie sposób stworzyć jednego przepisu na sukces w e-biznesie. To jednak nie przeszkadza stworzyć fundamentalnych zasad, podstaw sukcesu w e-biznesie. Właściwie można powiedzieć, że każdy biznes (czy to ten internetowy, czy stacjonarny) opiera swój sukces o zrealizowanie 3 kluczowych elementów:

  • komu chcesz sprzedawać,
  • co chcesz sprzedawać,
  • jak chcesz sprzedawać.

Bez tego ani rusz.

Musisz wiedzieć na czym chcesz zarabiać

Tylko teoretycznie te stwierdzenie wydaje się być głupie. Praktyka pokazuje zupełnie coś innego. Wiele osób zakłada bloga lub stronę internetową, ale tak naprawdę nie zastanawia się na czym chce zarabiać. Jakie sposoby monetyzacji zakłada.

„Stworzę stronę WWW, opublikuję ciekawe treści i pieniądze same przyjdą.” Po kilku miesiącach okazuje się, że cała praca poszła na marne, a pieniędzy jak nie było, tak nie ma – nawet jeśli na stronie faktycznie pojawiły się ciekawe treści, jest ona chętnie odwiedzana przez tysiące użytkowników.

Podstawowym elementem sukcesu w e-biznesie jest zdefiniowanie sposobu zarabiania pieniędzy. Niestety, wciąż większość osób, które chcą zarabiać w Internecie krąży w rejonie „zarabiania na reklamach” (w tym na programach partnerskich). Owszem, jest to banalnie proste (w sensie rozpoczęcia takiego modelu biznesowego), bo nie trzeba (często) ani działalności gospodarczej, ani swojego pomysłu, jednak w rzeczywistości w ten sposób bardzo trudno zarobić pieniądze. Trzeba wpaść na inny pomysł monetyzacji. Jaki? O tym na samym końcu artykułu.

Musisz znać swoich Klientów

Żaden nawet najbardziej genialny produkt NIE SPRZEDA SIĘ jeśli nie trafi do odpowiedniej grupy Klientów. Możesz oferować super produkt w bardzo dobrej cenie, ale jeśli Twoja oferta nie trafi do odpowiednich ludzi, nigdy nie będziesz sprzedawać i zarabiać w Internecie tyle ile możesz.

Pozyskiwanie użytkowników, którzy wchodzą na Twoją stronę internetową i mają okazję zapoznać się z produktem (a następnie go kupić) to jedno z najtrudniejszych wyzwań jakie stoją przed każdym kto chce zarabiać w Internecie tworząc e-biznes. Duża konkurencja oraz grono kanałów dotarcia (z czego każdy ma inną efektywność, koszty) to na pewno przeszkody, z którymi ciężko się uporać – szczególnie kiedy w e-biznesie stawiasz dopiero pierwsze kroki.

Musisz wiedzieć jak sprzedać produkt

Możesz mieć na swojej stronie wielu potencjalnych klientów, oferować im naprawdę bardzo dobry produkt w atrakcyjnej cenie, ale jeśli przedstawisz ofertę nieumiejętnie to sprzedasz niewiele. Jasne – wysokość sprzedaży może Cię zadowalać, ale całkiem prawdopodobne, że mógłbyś sprzedawać nawet kilka razy więcej.

Udowodniłem to sobie już wielokrotnie, kiedy miałem zlecenia od Klientów na napisanie oferty sprzedażowej. Niestety, ponad 80% z nich łamało elementarne podstawy pisania takiej oferty i tyle samo nie wykorzystywało potencjału swojego produktu (usługi). Zdecydowana większość osób ma JEDEN poważny problem w pisaniu oferty sprzedażowej, który powoduje spadek sprzedaży o kilkadziesiąt procent. Jaki? O tym mówię w moim kursie biznesu internetowego.

Co, jak i komu sprzedawać?

Nie ma możliwości na sukces w e-biznesie jeśli nie masz pojęcia co, jak i komu chcesz sprzedawać. Niedopilnowanie WSZYSTKICH tych elementów może prowadzić do straty czasu i pieniędzy. Nawet jeśli Twój produkt będzie świetny (wiesz co sprzedawać), oferta genialna (wiesz jak sprzedawać), ale Twoja grupa odbiorców reklam jest zła (NIE WIESZ komu sprzedawać) to cały biznesplan na sukces w e-biznesie legnie w gruzach.

Jeśli nie chcesz popełnić tego błędu i tracić pieniędzy oraz czasu lub może szukasz pomysłu na to jak uczynić swój biznes dochodowym zapraszam Cię do mojego kursu zarabiania w Internecie.

Tagged under:

5 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.