Jak zwiększyć konwersję sprzedaży na stronie internetowej?

jak zwiększyć konwersję sprzedaży na stronie internetowej

Zachodzisz w głowę jak zwiększyć konwersję sprzedaży na stronie internetowej, gdyż wydatki na pozyskanie ruchu są duże, ale dochody już nie? Nie martw się, ten problem dotyczy nie tylko Ciebie.

Pierwszym krokiem do podniesienia wysokości konwersji sprzedaży jest ustalenie satysfakcjonującego Cię poziomu. I niestety nie ma w tej grze reguł, bo dla sklepu internetowego z odzieżą sukcesem może być 7%, ale już dla stron oferujących pożyczki satysfakcjonujący poziom konwersji wynosić może 3%.

Tak, wiem, że chciałbyś by Twoja konwersja sprzedaży była jak najwyższa, ale skoro czytasz ten artykuł, to zapewne borykasz się z problemem dużego ruchu na stronie, a niskiej sprzedaży. Zatem jak zwiększyć konwersję sprzedaży?

Dopasuj reklamy do oferty

Wkurza mnie gdy widzę na reklamie Adwords, FacebookAds czy jakimkolwiek innym banerze produkt budzący moje zainteresowanie, ale po kliknięciu w reklamę zostaję przekierowany do całkiem innej oferty. Zasada ta szczególnie dotyczy sklepów odzieżowych. Patrzę – o fajne buty, klikam i co? Nigdzie ich nie widzę!

W ten sposób tylko i wyłącznie zmarnujesz budżet marketingowy przeznaczony na reklamę. Nie twórz reklam, które zachęcą ludzi do kliknięcia w nadziei, że może znajdą coś innego. Jeśli nie masz produktu lub usługi, która znajduje się na reklamie, to zmień reklamę!

I nie mówię wcale o tak skrajnych przypadkach kiedy reklamujesz czerwone trampki, a po kliknięciu użytkownik widzi niebieskie adidasy. Często reklamy dotyczą np. konkretnej formy pożyczki (kredyt mieszkaniowy z x% marżą), a po kliknięciu użytkownik trafia na stronę główną. Zapamiętaj, reklama zawsze powinna jak najlepiej korespondować z tym co użytkownik zobaczy po jej kliknięciu.

Jeśli ktoś klika w reklamę to możesz być pewien, że w 9 na 10 przypadków jest zainteresowany tym co na niej widniało. Dopasowując zatem ofertę, usługę, produkt możesz być pewien, że podniesiesz konwersję sprzedaży.

Cena Twoich usług, produktów jest zbyt wysoka?

Co by nie mówić, cena bardzo często odgrywa jedną z kluczowych ról gdy ludzie zastanawiają się nad zakupem Twojego produktu. I nad tym musisz zastanowić się kiedy masz duży ruch na stronie, a małą sprzedaż.

W przypadku niektórych produktów możesz dokonać bardzo łatwej analizy. Np. przy produktach fizycznych, powszechnych jak choćby buty, ubrania możesz sprawdzić ceny konkurencji i przekonać się czy aby oferowana przez Ciebie cena nie jest za wysoka.

Trudniej jest to zrobić w przypadku produktów cyfrowych, jak choćby mój kurs biznesu internetowego. Nie dość, że nie ma drugiego, takiego samego produktu, to dodatkowo nie jest łatwo określić wartość takiego przedmiotu dla kupującego. Być może ktoś jest w stanie zapłacić za to 999 zł, a dla niektórych i 149 zł może okazać się za dużo. Jak sobie z tym radzić? Zapytaj kilkoro znajomych, zrób test, ankietę, ale nie przyznawaj się, że chodzi o Twój produkt. Pozwól wypowiedzieć się ludziom co sądzą o danym produkcie i cenie.

Jak zwiększyć konwersję sprzedaży? Przekonaj mnie do zakupu

Ten sam produkt, ta sama usługa, ci sami klienci. Jak to możliwe, że jeden sprzedawca samochodów ma 30 klientów miesięcznie, a inny tylko 10? W trakcie jednego czy dwóch dni można by to nazwać szczęściem (pechem), ale jeśli tendencja utrzymuje się przez dłuższy czas, to coś musi być na rzeczy.

Tym czymś jest umiejętność sprzedawania. Tworzenia atrakcyjnych opisów produktów, usług, które podnoszą konwersję sprzedaży. Być może, jeśli na Twojej stronie panuje duży ruch, ale sprzedaż jest niska, masz problem z tym, że Twoje opisy nie eksponują korzyści dla kupujących.

Uwierz mi bądź nie, ale różnica między słabo napisaną ofertą, a atrakcyjnym opisem tego co może zyskać kupujący, może odzwierciedlać się w sprzedaży nawet o kilkaset procent.

Eksperymentuj, by dowiedzieć się co lubią Twoi klienci

Czasami o wysokości sprzedaży decydują detale jak ułożenie, dobór grafiki, kolorystyka strony czy inne wydawałoby się mało znaczące elementy. I z takim podejściem można się nieźle przejechać. Z jakiegoś powodu produkty finansowe często kojarzymy z odcieniami niebieskiego, luksus widzimy w odcieniach czerni, a błyszczące opakowania kosmetyków sprawiają droższe wrażenie.

Nie ma przypadku w tym, że pewne schematy kolorystyczne, układu stron internetowych działają lepiej od innych.
W ten sposób być może nie odmienisz diametralnie wielkości sprzedaży, nie sprawisz, że klienci rzucą się na Twój produkt, ale na pewno możesz podnieść konwersję sprzedaży.

Sprawdź skąd pochodzi ruch

Może się okazać, że ruch na Twojej stronie WWW jest po prostu niskiej jakości. Duży cyferki w Google Analytics wcale nie muszą świadczyć o tym, że Twoja strona jest popularna, reklamy trafiają do odpowiedniej grupy odbiorców. Pamiętam jak swego czasu analizowałem stronę Klienta, który miesięcznie notował 25 000 unikalnych użytkowników, co w przypadku jego branży było sporym wynikiem. Problem jednak w tym, że blisko 80% ruchu pochodziło z śmietnikowych stron, rosyjskich for, spamowych linków.

Błędy na stronie, możliwość zakupu nie działa

Dość skrajnym przypadkiem jest sytuacja, w której konwersja sprzedaży na Twojej stronie internetowej jest niska, bowiem pewne jej elementy nie działają. Pamiętam jak swego czasu kupowałem książkę na jednej z bardziej znanych księgarni internetowych, ale nie mogłem dokończyć zamówienia, bowiem możliwość wyboru punktu odbioru nie działała. Warto zatem – od czasu do czasu sprawdzić czy Twój sklep internetowy działa tak jak należy, a użytkownicy nie mają problemu ze złożeniem zamówienia.

Nie ma popytu na Twoje usługi, produkty

Wiem, że trudno pogodzić się z tym, że Twoje produkty, Twoje usługi są słabe i nikt ich nie chce. To boli i człowiek nie chce tego zaakceptować, ale nie każdy biznes internetowy jaki sobie wymyślisz musi wypalić. Nie martw się, bowiem nawet najbardziej majętni ludzie świata wielokrotnie wtapiali duże pieniądze startując z biznesami, które nie miały prawa wypalić. Co więcej, często były to ich pierwsze biznesy w życiu, a człowiek najlepiej uczy się na błędach…

Dlaczego warto podnosić konwersję sprzedaży?

Na sam koniec możesz sobie zadać pytanie czy warto podnosić konwersję sprzedaży? Przecież mogę zwiększyć nakłady na reklamę, zwiększyć marżę i też swoje zarobię. Owszem, to prawda. Ale podnosząc konwersję sprzedaży jesteś w stanie zarabiać więcej, pozostając na tym samym poziomie wydatków. Ba, jesteś w stanie ograniczyć te wydatki eliminując choćby nieskuteczne reklamy. Czasami by podnieść konwersję sprzedaży wystarczy dokonać niewielkich zmian, które mogą kosztować kilka chwil, a zyski pozytywnie Cię zaskoczą.

Teraz już wiesz jak zwiększyć konwersję sprzedaży na Twojej stronie WWW i dlaczego warto to robić 🙂
W oferowanym przeze mnie kursie biznesu internetowego poznasz więcej sposób jak tego dokonać.

Tagged under:

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.